Training: ‘oudergesprek voeren’

 Trainingsopzet

 

  • Intake met schoolleiding,
  • Intake met team,
  • Team training,
  • Evaluatie,
  • Nazorg.

Intake met schoolleiding:

  • De hulpvraag helder krijgen.
  • De behoefte van de schoolleiding en het team bepalen,

– welk type gesprek(ken) wordt(worden) in de training getraind?

  • Tijdpad bepalen,
  • Het oudergesprek is van de school,
  • Het belang van oudergesprekken volgens de school,
  • Het belang van feedback en gelijkwaardige communicatie,
  • Gebruik van de sociocratische gespreksvoering,
  • Visie over gedragsbeleid op school oudergesprekken,
  • Het visiestuk ‘Oudergesprekken voeren’.

 

Intake met team:

  • de hulpvraag helder krijgen,
  • De behoefte van het team bepalen,
  • Het oudergesprek is van de leerkracht,
  • Het belang van oudergesprekken volgens het team,
  • Het belang van feedback en gelijkwaardige communicatie,
  • Door middel van vragen en een gesprek een woordspin of mindmap maken over ‘Oudergesprekken voeren’.

Team training:

  • Hulpvraag helder krijgen,
  • Punten uit de intakegesprekken gebruiken als begin,
  • Uitleg over de training en de video interactie,
  • Opdrachten,
  • Visiestuk “Oudergesprekken voeren”.

Evaluatie

  • Feedback, wat ging goed, wat is voor verbetering vatbaar,
  • Koppeling naar de toekomst;

-Hoe ga jij het geleerde toepassen?

-Hoe borg jij jouw opgedane kennis en vaardigheden?

-Hoe help jij bij de opbouw van “het visiestuk oudergesprek voeren”?

  • Evaluatie van deze training.

Nazorg:

  • Hulp bij het beheren en bewaken van “Het Visiestuk Oudergesprek”,
  • Periodieke visitatie,
  • Vraagbaak.

 

Geïnteresseerd of vragen? Vul dan onderstaand formulier in. Ik neem zo spoedig mogelijk contact met u op.

9 + 4 =