Training: ‘oudergesprek voeren’
Trainingsopzet
- Intake met schoolleiding,
- Intake met team,
- Team training,
- Evaluatie,
- Nazorg.
Intake met schoolleiding:
- De hulpvraag helder krijgen.
- De behoefte van de schoolleiding en het team bepalen,
– welk type gesprek(ken) wordt(worden) in de training getraind?
- Tijdpad bepalen,
- Het oudergesprek is van de school,
- Het belang van oudergesprekken volgens de school,
- Het belang van feedback en gelijkwaardige communicatie,
- Gebruik van de sociocratische gespreksvoering,
- Visie over gedragsbeleid op school oudergesprekken,
- Het visiestuk ‘Oudergesprekken voeren’.
Intake met team:
- de hulpvraag helder krijgen,
- De behoefte van het team bepalen,
- Het oudergesprek is van de leerkracht,
- Het belang van oudergesprekken volgens het team,
- Het belang van feedback en gelijkwaardige communicatie,
- Door middel van vragen en een gesprek een woordspin of mindmap maken over ‘Oudergesprekken voeren’.
Team training:
- Hulpvraag helder krijgen,
- Punten uit de intakegesprekken gebruiken als begin,
- Uitleg over de training en de video interactie,
- Opdrachten,
- Visiestuk “Oudergesprekken voeren”.
Evaluatie
- Feedback, wat ging goed, wat is voor verbetering vatbaar,
- Koppeling naar de toekomst;
-Hoe ga jij het geleerde toepassen?
-Hoe borg jij jouw opgedane kennis en vaardigheden?
-Hoe help jij bij de opbouw van “het visiestuk oudergesprek voeren”?
- Evaluatie van deze training.
Nazorg:
- Hulp bij het beheren en bewaken van “Het Visiestuk Oudergesprek”,
- Periodieke visitatie,
- Vraagbaak.
Geïnteresseerd of vragen? Vul dan onderstaand formulier in. Ik neem zo spoedig mogelijk contact met u op.